Servisná prehliadka kotla
Prečo vykonávať pravidelné servisné prehliadky kotla?
Pravidelným servisom plynového spotrebiča, ktorý by sa mal vykonávať jeden krát ročne, sa predchádza zbytočným poruchám zariadenia, zvýšenej spotrebe paliva a prípadnej nebezpečnosti zariadenia z dôvodu úniku plynu a emisií.
Servisná prehliadka zahŕňa:
- zhodnotenie stavu kotla a jeho funkčnosť pred servisom
- vyčistenie priestoru kotla (vysávačom, štetcom alebo tlakovým vzduchom)
- vyčistenie sitka na spiatočke, vypustenie vykurovacej vody ak si to vyžaduje situácia, kontrola tlaku v expanznej nádobe
- demontáž a vyčistenie horáka,
- vyčistenie primárneho výmenníka podľa druhu a výrobcu
- u kondenzačných kotlov výmenník vyčistený podľa predpisov výrobcu
- očistenie elektród horáku a zhodnotenie ich stavu, s možnosťou preventívnej výmeny
- kontrola tlaku na tryskách, prípadne nastavenie min. a max.tlaku, u kondenzačných kotlov nastavenie CO2 v spalinách pomocou analyzátora Boston
- kontrola funkcie bezpečnostných systémov kotla (napr. poistky spätného ťahu spalín u komínových kotlov)-kontrola tesnosti plynových armatúr detektorom úniku plynu a to vždy po každom zásahu na plynových armatúrach kotla
- vyhotovenie zápisu o kontrole a nastavení kotla
Termín servisu - pravidelné servisné kontroly sa odporúčajú vykonávať po skončení vykurovacej sezóny a to v mesiacoch marec až september . Dajú sa vykonať aj počas vykurovacej sezónny.
Vzor tlačiva: Rocna servisna prehliadka
Servisované značky:
. .